روسیه و تركیه بر گسترش همكاری های دوجانبه تاكید كردند
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه دفتر مطبوعاتی نخست وزیری روسیه، 'عبدالله گل' عصر سه شنبه در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریك انتصاب مدودیف به مقام نخست وزیری روسیه، برای تداوم همكاری های سازنده كشورش با فدراسیون روسیه ابراز امیدواری كرد.

رییس جمهوری تركیه به تشریك مساعی موثر تركیه و روسیه در مسایل مهم منطقه ای و جهانی اشاره و ابراز امیدواری كرد كه گفت و گوهای سازنده در باره همه مسایل مورد علاقه دو كشور ادامه یابد.

مدودیف و گل همچنین وضعیت روابط دو كشور و دورنمای توسعه آن را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف از همكاری های سال های اخیر روسیه و تركیه در عرصه های سیاسی، اقتصادی - بازرگانی و سایر زمینه ها و اجرای طرح های بزرگ مشترك میان دو كشور ابراز خرسندی كردند.

نخست وزیر روسیه خاطرنشان كرد كه دولت روسیه همچنان به روابط دوجانبه با تركیه توجه خاص خواهد داشت.

رییس جمهوری تركیه نیز برای مدودیف در مقام نخست وزیر روسیه آرزوی موفقیت كرد.

'دمیتری مدودیف' روز هشتم ماه می از طرف 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه به مقام نخست وزیر این كشور منصوب شد.

مناسبات تركیه با روسیه در سالهای اخیر در حوزه های مهمی همچون انرژی هسته ای،نفت و گاز، تجارت و جهانگردی توسعه چشمگیری یافته و مقام های دو كشور از آن به عنوان مناسباتی با ماهیت راهبردی سخن می گویند.

با توجه به تغییر و تحولات در موازنه های قدرت در منطقه و جهان به ویژه در دهه اخیر، تركیه و روسیه در رقابتی پنهانی همزمان با توسعه مناسبات و همكاریهای دو و چندجانبه تلاش كرده اند كه بدون خدشه دار كردن مناسبات خوب اقتصادی خود حتی المقدور از بروز تنش در مناسبات پرهیز كرده و به منافع یكدیگر احترام بگذارند.

تركیه و روسیه در این دوران مناسبات خود را بر اساس حفظ منافع مشترك در دریای سیاه و آسیای مركزی به منظور مقابله با نفوذ كشورهای غربی به این مناطق متمركز كرده اند.

كارشناسان بر این باورند، این سیاست در دوران جدید ریاست جمهوری 'ولادیمیر پوتین' همچنان ادامه خواهد یافت و روسیه با حفظ روابط توام با اختلاف با غرب مناسبات خود با تركیه را به عنوان یكی از محورهای سیاست راهبردی خود برای ایجاد توازن با غرب و بر اساس اعتماد و احترام متقابل به كار خواهد گرفت.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: